19 de febrer, 2008

Relat de campanya-35. Galifardeus i gamarussos.


Els vailets que ahir van rebentar un acte a la candidata del PP Dolors Nadal a la Universitat Pompeu Fabra són uns galifardeus (vid. Fabra: Dit d’un home capaç de fer-ne de totes), o potser uns gamarussos (vid. Fabra: Dit d’una persona toixa, bestiota) o, segurament les dues coses a l’hora.

La Dolors Nadal no és un sant de la meva devoció. En realitat, em costa d’empassar-me-la coll avall. Recordo les seves intervencions al Congrés com especialment agres i desagradables. Però té tot el dret de formar part del nostre paisatge social i polític, de la mateixa forma que tants d’altres de la seva mateixa colla o d’altres colles, fins i tot la meva i les situades a les antípodes.

Tenim un problema a la formació dels nostres joves si alguns d’ells no són capaços d’acceptar la presencia d’un adversari polític per fer una explicació pública en la Universitat. Oh, i a la Facultat de Dret!. I ells també tenen un problema d’ intel·ligència si no entenen que aquesta mena d’actuacions sols comporta la lògica reacció victimista de la afectada en aquest cas i la utilització partidista per part dels seus. Segurament ningú hagués sabut del acte del PP a la Pompeu si no hagués estat per la noticia de la bretolada i hagués estat més efectiu debatre amb ella civilitzadament les seves posicions.

Llàstima que els pretesos “defensors de la Terra” desconeguin algunes paraules que s’estan perdent del nostre vocabulari i el seu sentit.

*****************

Llegit al diari:

"Últimamente se ha intensificado el debate sobre las consecuencias medioambientales del crecimiento del mundo. Pero la discusión sobre los efectos económicos y políticos de este boom ha sido menor. ¿Qué pasará, por ejemplo, cuando la clase media de los países ricos se vea obligada a cambiar su estilo de vida debido al crecimiento de la clase media en los países pobres? ¿O cuando los patrones de consumo que una familia estadounidense o española ahora da por descontados dejen de estar a su alcance? Ir en coche a cualquier lugar y a cualquier hora será más caro y complicado. Esto no es necesariamente malo. Pagar más por contaminar el ambiente o consumir productos no renovables podría reflejar mejor el costo que ello realmente tiene."
.......

"El debate sobre los "límites al crecimiento" es tan viejo como Thomas Malthus y su preocupación por una población que crece más rápido que la capacidad de producir comida. Hasta ahora estos pesimistas se han equivocado. El mercado y las nuevas tecnologías que periódicamente revolucionan la producción de alimentos se han encargado de equilibrar demanda y oferta e impedir que los pronósticos maltusianos se cumplan. Esto es lo que volverá a pasar. Pero nuestra adaptación a un mundo con una clase media más numerosa que nunca está recién comenzando. Y la adaptación no será barata ni tranquila."

MOISÉS NAÍM: "La peligrosa clase media" a El País 17/02/2008

Mataró, 19 de febrer.