07 de febrer, 2008

Relat de campanya-23. Noves eines.

Les eines que proporciona la SI permeten noves formes de comunicació. Per tant qualsevol activitat té noves oportunitats que s’han d’aprofitar. En la política també. D’aquí la proliferació de informatius digitals, webs, blogs, videoclips, televisions personals, mailings digitals,…No sé fins a quin punt són eficaces totes elles i moltes vegades he pensat que hi ha més soroll que nous, però és una possibilitat més que no es pot ignorar i que cal tenir present. A més, com que el cost és relativament baix, especialment perquè la producció pròpia no es comptabilitza i les eines que s’ofereixen són pel general, a nivell d’amateurs, gratuïtes, tot impacte és benefici.

Suposo que això deu ser un maldecap, i més d’un malson, pels “controladors” i els “aparells”. La comunicació es pot escapar entre els dits com la sorra de la platja ja que qualsevol la pot organitzar com vulgui lluny de constrenyiments orgànics, ideològics, monetaris, o de qualsevol mena. El cas del xinesos amb Internet surt als mitjans dia si dia també. I no aconseguiran domar i dominar la fera desfermada. És un nou estadi de la civilització que comporta nous posicionament i possibilitats que res tenen a veure amb els que es feia sols pocs anys enrere.

Alguns exemples que m’han passat pel davant aquests dies:

1. El company José Ramón Mateos, fins ara diputat per les Pitiüses, dóna a conèixer en el seu blog la aconseguida Matrioshka del PSC. Clar, aquest és un element que fèiem servir sols nosaltres, no el PSOE, però ara per la xarxa ja no esdevé controlable (poso un exemple) per Ferraz. Alhora, també pel seu blog, tinc coneixement que en Ramón Jáuregui també n’ha obert un de blog, i vés a saber la de gent que està utilitzant aquestes eines en aquesta campanya. No a nivell de figures i de líders, sinó a nivell de candidats desconeguts, o quasi, arreu del territori.


2. Jo mateix he confegit, editat i distribuït per la xarxa la convocatòria de la conferència que farà en David Vegara a Mataró la setmana que ve sobre l’economia espanyola, al marge de l’oficial que farà el Partit. Ja he estat renyat, convenientment i carinyosament, pels vigilants del compliment del que diu el manual de campanya respecte a la necessària imatge comuna i identificativa que han de tenir les nostres materials.



3. En Panxo m’envia des de Madrid un videoclip penjat al You Tube (que deu portar aquests dies centenar o milers de creacions semblants) sensacional. Aquí el teniu. En Mateos també ja l’ha penjat al seu blog.



Si, si. L’Isabel Coixet farà els espots de campanya d’en Zapatero, i els dels altres líders i candidats també els faran prestigiosos noms i agències, però la creativitat personal està desfermada a la xarxa sense aturador. Crec que és molt bo i espero que ajudi a millorar la participació política.

Mataró, 7 de febrer.

3 comentaris:

Joana ha dit...

M'has fet riure de bon matí, i això que tu ja saps que jo d'oficialista... doncs res!

Enrique Castro ha dit...

igual que diu la Joana...a mi també...a mi també.

;-)

mateos75 ha dit...

moltes gràcies pels teus comentaris, aquesta serà la campanya mes mediàtica de totes. Per aquesta rao tenim molta feina entre tots a la xarxa.

la matrioshka la vaig agafar xq està molt ben aconseguida, y la xarxa note barreres...

salut
mateos.

ps et linkearé q no ho tenia fet