16 de gener, 2008

Relat de campanya-4. El borinot.




Insistente y repetitivo,
su sonido.

Marrones, negros
y molestones.


Luz del Olmo.



El meu borinot particular continua voletejant pel blog. Comenta, acota, apunta, pregunta les meves obsessions des de les seves.

Ara són les balances fiscals o els incompliments del Govern. Calma, que tot arribarà en aquests “Relat de campanya”. No en defugiré pas de parlar-ne, tal com ja ho he fet en altres moments en aquest mateix blog. Ara tinc més temps per dedicar-me a explicar el que penso.

Hi ha un vell acudit polític que diu així:
“Si tens ocasió de conèixer un polític del que diuen que ha fet el 50% del que es va proposar fer, saluda’l amb respecte ja que és un bon polític. Si et presenten un polític que ha arribat a fer el 75% del que volia, expressa la teva admiració ja que és un gran polític. Si et diuen que hi ha un polític que diu que ha fet el 100% del seu programa, esquiva'l ja que és un farsant.”

************

Llegit al diari:

“La sociedad, al menos la europea, es muy consciente de los problemas medioambientales, sociales y económicos relacionados con la energía. Pero quizá no se comprende su alcance. Queremos combatir el cambio climático sin renunciar a los coches de alta cilindrada, sin aceptar restricciones al uso del transporte privado y oponiéndonos a aumentos de precios de los combustibles que quizá estimularían un uso más cuidadoso. Queremos aumentar el peso de las renovables sin renunciar a la seguridad del suministro en todo momento, sin que aumente el precio de la electricidad y sin que afecten al paisaje. Y queremos que se nos garantice la disponibilidad de energía abundante e incluso las líneas de transporte se instalen lejos de nosotros, lo que equivale a decir cerca de otros. Y todos estos deseos pueden resultar incompatibles.”

Cayetano López. “La encrucijada energética” El País, 14 de enero de 2008.

Mataró, 16 de gener.