23 de març, 2009

El secret bancari.

Debat important a Suïssa. Com no! No se’l poden pas estalviar.

A meitat dels anys 60, a la meva joventut, em vaig passar dos estius fent de pagès i aprenent francès a casa en Joan Duran, el del molí de Cabrils, exiliat primer i establert definitivament desprès a Douvaine (Haute Savoie) a tocar de la frontera suïssa pel cantó (mai tant ben dit) de Ginebra. La Lola de can Jep, la seva dona, era cosina germana del meu pare.

En Joan, la seva família, en Joan fill, l’Amàlia i en Jojo, els seu amics de la derrota i exili, en Terrassa, en Miquel de Cal Pastor, els treballadors immigrants del Pla de Desenvolupament del 59, en Jaume Lleonart, rei negre i bomber, els gallecs que passaven per casa seva, em van donar a conèixer moltes coses de Suïssa i de les seves particularitats econòmiques especialment del secret bancari.

Peray, Tailandia, 21.02.2009


Mataró, 22 de març.