24 de juliol, 2010

Vacances.

Avui, desprès de l’assistència ahir al dinar de Tribuna Barcelona amb la intervenció del President del Govern, Rodríguez Zapatero, es pot dir que començo vacances.

Abans d’ahir al vespre vaig intervenir a l’Assemblea de l’Agrupació del PSC de Premià de Mar. No solament vaig parlar d’economia, com és habitual, sinó que em vaig haver de referir, evidentment, a la sentència de l’Estatut i a la situació política a Madrid. Crec, pel que m’han expressat, que van sortir-ne contents.

La setmana ja havia estat intensa a Madrid des del dilluns. Acabament de la sessió del debat sobre “l’Estat de la Nació que ja he comentat, amb les propostes de resolució. Desprès, sessió extraordinària en la que a més de control al Govern va haver-hi la consideració de normes tant importants com la reforma laboral o la reforma de la Llei de Caixes i el primer pas del Pressupost per l’any que ve, l’aprovació del sostre de despesa. Ja veurem com acaba això del Pressupost ja que el primer pas el varem passar raspat.

Encara, ahir al matí, el telèfon comunicava amb Madrid amb algun tema pendent o preparatori ja de la tornada. Alguns companys/es encara els queda alguna feina per fer aquests dies en les seves Comissions, però les meves ja han tirar la persiana avall fins el setembre.

Ara comença un període d’una altra mena d’activitat: bici, platja, família, amics, viatge, lectura, neteja de papers, reflexió dels temes pendents o d’actualitat,… i mirar la lluna assegut a la terrassa de casa havent sopat.

Potser queda algun tema a comentar de la feina que queda enrere. De la llei de Caixes i les reflexions que em va fer, ja al carrer acabada la sessió, un conegut diputat popular, en altres temps actiu senglar parlamentari avui apartat de la primera línia. Dels informes del Tribunal de Comptes, aquell de Seseña del que en parlen malèvolament a Madrid, obviant que el que posa de manifest és el desastre de l’Administració local a Espanya. L’evolució de la inflexió de l’atur, o si variarà la de vendes de cotxes i l’expectativa favorable de creixement del P.I.B. (així ho espero) que coneixerem a meitat d’agost. I els debat que faré a la fresca desprès de compartir taula amb amics i companys sobre la situació i perspectives de la política catalana, no com varem fer amb en Joan sota la calor mesetària pels carrers del centre de Madrid dimarts passat.

M’esperen algunes novel·les pendents de llegir que he espigolat en les meves prestatgeries. Ara serà un bon moment. Ah!, i els focs de Les Santes.

Segurament ara hi haurà més imatges que text. Bon estiu!



Mataró, 24 de juliol.