Arriba a la bústia de casa un prospecte publicitari de la coneguda cadena “hard dicount” LIDL d’alimentació i drogueria. En portada del prospecte: “En todo nuestro surtido, STOP IVA. Certificado ante notario”.
Abans d’ensenyar els productes amb els seus corresponents preus, com és habitual en aquesta mena de prospectes, un breu text: “La subida del IVA impuesta por el Gobierno…, afectará gravemente a su economía familiar… y repercutirá en un incremento de hasta 136€ de los 6.844€ anuales que ya gasta una familia… Por ello ha decidido mantener los precios des de el mes de junio y por tanto asumir el incremento del IVA en todo el surtido fijo… Les seguiremos informando.”
Algunes consideracions a fer:
1. Srs. de LIDL, els Governs democràtics no imposen sinó que estableixen. Compte amb el llenguatge!
2. "Afectará gravemente": Fem números. Més endavant faig un quadre.
3. "Repercutirá en un incremento de hasta 136€ sobre 6.844€ anuales", curiosament és el 2%, quan la majoria de productes que anuncien sols passen d’un IVA del 7% al 8% que representa 108/107= 0,93457%, és a dir no arriba a un 1%. Sols els alcohols i el d’higiene passen del 16% al 18% que representa 118/116= 1,172413, és a dir menys del 2%.
4. Certament, es mengen el possible increment, encara que vegem el quadre que he elaborat amb els 18 productes que anuncien en la primera pàgina del prospecte de quin hagués estat el resultat del increment impositiu.
Abans d’ensenyar els productes amb els seus corresponents preus, com és habitual en aquesta mena de prospectes, un breu text: “La subida del IVA impuesta por el Gobierno…, afectará gravemente a su economía familiar… y repercutirá en un incremento de hasta 136€ de los 6.844€ anuales que ya gasta una familia… Por ello ha decidido mantener los precios des de el mes de junio y por tanto asumir el incremento del IVA en todo el surtido fijo… Les seguiremos informando.”
Algunes consideracions a fer:
1. Srs. de LIDL, els Governs democràtics no imposen sinó que estableixen. Compte amb el llenguatge!
2. "Afectará gravemente": Fem números. Més endavant faig un quadre.
3. "Repercutirá en un incremento de hasta 136€ sobre 6.844€ anuales", curiosament és el 2%, quan la majoria de productes que anuncien sols passen d’un IVA del 7% al 8% que representa 108/107= 0,93457%, és a dir no arriba a un 1%. Sols els alcohols i el d’higiene passen del 16% al 18% que representa 118/116= 1,172413, és a dir menys del 2%.
4. Certament, es mengen el possible increment, encara que vegem el quadre que he elaborat amb els 18 productes que anuncien en la primera pàgina del prospecte de quin hagués estat el resultat del increment impositiu.
El increment promig hauria estat del 0,90%. Sols hi ha un producte, la llauna de cervesa, que té un IVA del 18%, tots els altres el tenen del 8%. En el conjunt del prospecte hi ha 83 productes gravats al 8% i 21 amb el 18% (alcohol i higiènics), és a dir tres de cada quatre amb l’IVA reduït.
Al mes de març, tot parlant d’austeritat, vaig acabar una entrada dient:
“Cal fer una referència més a la pujada de l’IVA. Ja comencen a sortir noticies de que algunes empreses s’estan plantejant la seva assumpció. Lògic, en certs productes la pujada d’un punt, del 7% al 8% és un 0,93% (108/107), i del 16% al 18% és un 1,72% (118/116) i potser és més fàcil assumir-ho dins dels marges que traslladar-ho al preu final amb l’enuig dels consumidors. Veurem que passa amb el preu del cafè als bars.... 1,20€, amb la pujada de l’IVA haurien de ser 1,21€. Veurem. Veurem quin augment hi haurà i qui se’l empassarà. ¿Sólo o con leche?”
Aquí en tenim un exemple.
Mataró, 10 de juny.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada