10 d’octubre, 2005

Centenari del Turisme a Espanya

Què faríeu si rebéssiu una invitació com aquesta?

Bé, jo no tenia gaire elecció ja que me la enviava el “meu” Ministre, i entra dins les meves responsabilitats actuals. El títol de la centenària Comissió fa – als ulls d’avui – força gràcia, com per interessar-s’hi.

La Gaceta de Madrid, nº 280 de 7 d’octubre de 1905, publicava el R.D. que creava la Comissió esmentada en el targetò. El preàmbul és una joia. Transcric un paràgraf:

“Reune España condiciones análogas a Suiza y a Italia, así por su topografía y su clima cuanto por los monumentos artísticos y la riqueza de los recuerdos históricos, y, sin embargo, estas incursiones de extranjeros no han logrado la debida importancia, a causa, sin duda, de incurias y apatías lamentables, hijas de nuestro carácter nacional.”

Tota una declaració de principis del pessimisme de l’Espanya del 98.

Aquella Comissió va ser la llavor que va comportar que avui el turisme sigui la primera “indústria” espanyola.



A l’acte vaig trobar vells coneguts: l’ Abel Caballero que acaba de ser anomenat President del Port de Vigo, la Margarita Nájera, amb qui vaig compartir executiva de la FEMP. I vaig fer coneixença d’altra gent: el Director Gral. de Vichy Catalán que vàrem parlar de balnearis (jo venia de Termatalia), Paulino Plata, Consejero de la Junta d’Andalusia; i el Vice-Consejero de Turismo de la Ciutat de Ceuta que ja em va explicar el que feien els marroquins amb els emigrants subsaharians i que aquests dies ha estat noticia.

Amb l’acte també es va inaugurar una exposició de cartells històrics de propaganda del turisme espanyol que té peces delicioses. En publicaran un llibre.

1 comentari:

Unknown ha dit...
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.