31 de maig, 2008

Mucha.

Quan era minyó al col·legi del Germans Maristes de Sant Josep celebràvem el mes de Maria, també anomenat mes de les flors. Cada dia anàvem a la petita capella a resar a la Verge. Bé, com que jo era petit em semblava una estança molt gran, i de fet ens hi atapeïen a més d’una classe que ja de per si eren nombroses. Al menys aquest és el record que en tinc.

Venid y vamos todos
con flores a María,
con flores a porfía
que Madre nuestra es.

Aquesta setmana fent la descoberta del nou “CaixaForum” de Madrid m’he topat amb l’exposició d’Alphonse Mucha. De fet anava a veure les obres dels Ufizi El pan de los ángeles. Suposo que estic embafat de pintura religiosa i l’exposició no m’ha sorprès especialment llevat de la peca de Botticcelli que l’encapçala.

En canvi, l’altra exposició que hi ha, la de Mucha, si que m’ha agradat, ja que si bé és conegut i popularitzat el seu treball, m’ha semblat interessant veure’l en un conjunt explicant què va ser i representar.

Algun detall rellevant que destaco: aquesta “Verge de les liles”, que s’escau pel mes que estem.



Caldrà anar a Chèquia a veure la seva monumental obra “Epopeia eslava”.

Madrid, 27 de maig.