24 de maig, 2008

La meva companya Arantza.

Cada any he de parlar de REE (Red eléctrica espanyola), l’empresa que gestiona la xarxa de distribució en alta de l’electricitat a Espanya. En vaig parlar el 2006 arran de les puntes de consum a l’estiu. Al 2007 per l’apagada de Barcelona. Ara ho he de fer per la incorporació al seu consell d’administració com a consellera dominical de la meva companya Arantza Mendizábal Gorostiaga.

Quan em vaig incorporar al càrrec de Diputat en Corts m’assignaren la feina de portaveu del GPS a la Comissió d’indústria. N’erem dos, l’Arantza que portava els temes d’indústria i energia i jo que portava els de turisme i comerç. Era aquella divisió tant “madrilenya” de l’industria pels bascos (i les basques, com era el cas) i el comerç pels catalans.

L’Arantza, electe per Biscaia, tenia ja un llarg recorregut parlamentari (aquesta hagués estat la seva sisena legislatura), fins hi tot havia estat membre de la direcció del GPS durant un mandat. Al començament, per una malaltia que va patir m’ho vaig haver de fer tot sol, però quan es va refer va assumir amb autoritat els seus temes. Per a mi va ser un goig tenir al costat i treballar amb una persona amb experiència que, a més, era col·lega amb molts més coneixements, ja que és Doctora en econòmiques i catedràtica a la Universitat del País Basc, i vaig enyorar la feina quan em van traslladar a d’altres ocupacions. Per edat i trajectòria política continuàvem compartint reflexions, comentaris, neguits, il·lusions i vivències.

Ara tornava a ser la portaveu del GPS en temes d’indústria i energia, i encara que no és incompatible ser consellera d’una empresa amb el càrrec de Diputada ella renuncia a l’escó per una qüestió d’ètica i estètica que l’honra. Aquesta empresa que cotitza a Borsa, i és una de les 35 del IBEX, té una participació en el seu accionariat de l’Estat a traves de la SEPI. Com es pot comprendre la seva activitat és cabdal pel funcionament no sols de l’economia sinó del conjunt de la nostra vida quotidiana. L’Arantza hi aportarà els seus coneixements acadèmics i polítics sobre el tema, la seva fermesa basca i el seu recorregut vital, pel que puc dir en confiança que ho farà bé.

No pas per això deixarà la política ja que continuarà sent membre de la comissió executiva del PSE ajudant a aconseguir la seva il·lusió, i també és la nostra, de que Patxi López arribi a lehendakari del Govern d’Euskadi.

Gràcies, Arantza, pel tros de camí que hem recorregut plegats. Espero que tinguem oportunitats de retrobar-nos moltes vegades (al menys per compartir uns “pintxos” a la teva terra). Permet-me que et deixi una de les meves “postals” i una d’aquelles reflexions d’altri que agafo al vol. Una abraçada.

Sandro BOTTICELLI

Staatliche Museen zu Berlin, Gamäldegalerie.


“Enseñar a vivir sin certidumbres y aun así no quedarse paralizado por las dudas es tal vez lo más importante que puede hacer aún la filosofia en esta época por aquellos que la estudian.”

Bertrand Russell.

Mataró, 24 de maig.