El Ministre Clos convida a una delegació de portaveus del Congrés i del Senat de la Comissió corresponent a acompanyar-lo a Londres al World Travel Market, una de les principals fires mundials de turisme.
El viatge fou accidentat. La sortida de Madrid havia de ser a les 9,45h. del matí del dilluns. Per aquest motiu vaig anar a dormir el dia abans a Madrid per no tenir problemes de connexió. El dilluns era, a més, el dia que es posava en funcionament les noves regles de control de líquids i envasos en l’equipatge de mà. Bé, per congestió de tràfic aeri l’avió va retardar la sortida fins quatre hores més tard. Vam arribar a Londres després de dinar, però sols amb un lleuger esmorzar a l’estómac. L’endemà, per tornar, ens van suspendre el vol que teníem i desprès de canviar-lo, previ pagament individual del nou bitllet, vam aconseguir pels pèls tornar a casa. Del funcionament de la mobilitat aèria n’haurem que parlar ja que cada dia és més complexa.
En resum, no més de 24 hores a Londres. No vam poder fer el programa de la tarda del dilluns, un Country Briefing sobre el canvis en el mercat turístic anglès, però si que vam poder assistir al sopar que el diari Sur de Màlaga va oferir a un grapat de participants a l’esdeveniment. El lloc del sopar va ser la seu de l’associació de faroners anglesos. que la lloguen per celebracions d’aquesta mena. El lloc s’ho mereixia, el sopar molt anglès, no tant.
L’endemà vam ser traslladats a la fira. Llarg desplaçament pels carrers de Londres, fet que ens va permetre des del microbús observar aspectes de la vida quotidiana de la ciutat: botigues, espais públics, transports col·lectius, mobilitat,...Però, el fet que la ciutat no disposi de vies ràpides, per la seva estructura i els seu procés de desenvolupament urbanístic, i la ubicació de la Fira, fa que els trajectes s’allarguin molt, massa.
La Fira, com totes les d’aquesta mena. La presencia espanyola, rellevant, ja que és una component molt important per la nostra economia. A més del stand oficial de Turespaña, les principals zones turístiques molt visibles: Catalunya, Andalusia, les illes Balears, les Canàries,... amb destacats representants autonòmics i municipals al davant.
Al Ministre també li van cancel·lar el vol previst, i la roda de premsa pels mitjans espanyols la va fer el Secretari d’Estat de Comerç i Turisme, Pedro Mejía. Quan va arribar a la Fira, vam tenir temps de saludar-lo i acomiadar-nos ja que teníem un dinar amb representants d’empreses espanyoles establertes al Regne Unit. Llàstima que vam disposar de poc temps per estar amb ells ja que tots els membres de la delegació vam coincidir que va ser el més interessant del viatge. Bancs com el Santander, el BBVA, el Sabadell; empreses com Ferrovial, Porcelanosa, Lladró, Telefónica; importadors, com United Wineries; professionals com IDOM, o Gallardo Advocats, ens van fer tot un recital de les seves experiències de les que ens vam quedar amb la mel a la boca per l’interès que tenien.
No aprofitem prou el que ens poden explicar les oficines comercials i turístiques espanyoles a l’exterior per comprendre per on va el món, les seves possibilitats i el que en treuen les nostres empreses.
Mataró, 9 de novembre.
El viatge fou accidentat. La sortida de Madrid havia de ser a les 9,45h. del matí del dilluns. Per aquest motiu vaig anar a dormir el dia abans a Madrid per no tenir problemes de connexió. El dilluns era, a més, el dia que es posava en funcionament les noves regles de control de líquids i envasos en l’equipatge de mà. Bé, per congestió de tràfic aeri l’avió va retardar la sortida fins quatre hores més tard. Vam arribar a Londres després de dinar, però sols amb un lleuger esmorzar a l’estómac. L’endemà, per tornar, ens van suspendre el vol que teníem i desprès de canviar-lo, previ pagament individual del nou bitllet, vam aconseguir pels pèls tornar a casa. Del funcionament de la mobilitat aèria n’haurem que parlar ja que cada dia és més complexa.
En resum, no més de 24 hores a Londres. No vam poder fer el programa de la tarda del dilluns, un Country Briefing sobre el canvis en el mercat turístic anglès, però si que vam poder assistir al sopar que el diari Sur de Màlaga va oferir a un grapat de participants a l’esdeveniment. El lloc del sopar va ser la seu de l’associació de faroners anglesos. que la lloguen per celebracions d’aquesta mena. El lloc s’ho mereixia, el sopar molt anglès, no tant.
L’endemà vam ser traslladats a la fira. Llarg desplaçament pels carrers de Londres, fet que ens va permetre des del microbús observar aspectes de la vida quotidiana de la ciutat: botigues, espais públics, transports col·lectius, mobilitat,...Però, el fet que la ciutat no disposi de vies ràpides, per la seva estructura i els seu procés de desenvolupament urbanístic, i la ubicació de la Fira, fa que els trajectes s’allarguin molt, massa.
La Fira, com totes les d’aquesta mena. La presencia espanyola, rellevant, ja que és una component molt important per la nostra economia. A més del stand oficial de Turespaña, les principals zones turístiques molt visibles: Catalunya, Andalusia, les illes Balears, les Canàries,... amb destacats representants autonòmics i municipals al davant.
Al Ministre també li van cancel·lar el vol previst, i la roda de premsa pels mitjans espanyols la va fer el Secretari d’Estat de Comerç i Turisme, Pedro Mejía. Quan va arribar a la Fira, vam tenir temps de saludar-lo i acomiadar-nos ja que teníem un dinar amb representants d’empreses espanyoles establertes al Regne Unit. Llàstima que vam disposar de poc temps per estar amb ells ja que tots els membres de la delegació vam coincidir que va ser el més interessant del viatge. Bancs com el Santander, el BBVA, el Sabadell; empreses com Ferrovial, Porcelanosa, Lladró, Telefónica; importadors, com United Wineries; professionals com IDOM, o Gallardo Advocats, ens van fer tot un recital de les seves experiències de les que ens vam quedar amb la mel a la boca per l’interès que tenien.
No aprofitem prou el que ens poden explicar les oficines comercials i turístiques espanyoles a l’exterior per comprendre per on va el món, les seves possibilitats i el que en treuen les nostres empreses.
Mataró, 9 de novembre.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada