16 d’octubre, 2008

Un dia. Rembrandt.

Al matí, quan surto de casa camí de comprar el diari, el sol surt per darrera l’església de Los Jerónimos que es veu al fons.

Sessió de control. Ara es fan els dimecres al matí, a les nou, enlloc de per la tarda. Sort que la setmana que ve canvien l’hora, però al desembre a aquesta hora els carrers encara no estaran posats i entrarem al Palau amb les primeres llums del dia. Explicacions sobre la crisi. Rajoy baixa el to, però la Soraya Sáez de Santamaria el manté. Les repliques corresponents del President i la Vice van en el mateix sentit. Interpel·lacions d’en Ridao i d’en Montoro al Vicepresident Solbes sobre el tema. Veurem què contenen les mocions subsegüents d’aquí uns dies.

Acabada aviat la sessió, temps per escriure una altra nota que no veurà la llum (per ara) per no ser convenient, i d’“arxivar” papers de l’anterior legislatura que encara corren pel despatx. Tots els relatius al debat de Pressupostos pel 2008 ja es poden llençar. Ja no estic en aquest tema dels pressupostos, però a més, les circumstàncies són tan diferents aquest any que no val la pena guardar res per tenir referències.

Per la tarda, fent temps per anar a la Direcció Gral. de coordinació financera amb CC.AA. i EE.LL., caic en la temptació d’entrar a una de les meves llibreries de referència de Madrid. Tinc molts llibres pendents de llegir a casa, però en compro de nous que m’atrauen. No tinc solució, sóc un comprador compulsiu de llibres.

A la Direcció General plantejo el tema que em van encarregar l’Ajuntament sobre l’adequació en el temps del tipus del I.B.I. a l’evolució de les bases imposables després de la darrera revisió cadastral. Sembla que pot resoldre’s en la propera revisió de la normativa sobre hisendes locals que estan preparant per tramitar en els propers mesos.

La distància entre el meu despatx i el lloc de la gestió no és massa gran i la faig, tant a l’anada com a la tornada, a peu. Encara fa calor. A la sortida, el sol es pon per darrera la gran bandera de la Plaça de Colón.

Aprofito la convidada que m’han fet, suposo que per ser membre de la Comissió de Cultura, per una visita nocturna a la recent oberta exposició sobre Rembrandt al museu del Prado. Molta gent, crec que han convidat als que estan inscrits com a amics del Museu. Em sorprenen les pintures exposades, de caràcter històric bíblic. La sorpresa és per desconeixement fruit de la meva ignorància. No tenia idea d’aquesta faceta del holandès, fins ara el que havia vist era un altre tipus de temes. Caldrà tornar-hi un altre dia amb menys públic per veure l’exposició amb calma.
(Rembrandt van Rijn. Autorretrato con traje oriental. 1631)

Madrid, 16 d’octubre.