21 de juliol, 2006

Aniversari

Ahir va fer un any que , a Madrid, vaig obrir aquest blog. He anat fent camí tal com pretenia i vaig deixar escrit a la primera entrada que hi vaig col·locar.

Això ha esdevingut una espècie de diari personal obert a qui el vulgui llegir (no sé si gaires). Fins ahir, 318 entrades, més les 112 que he penjat en Hay otros más, el blog en castellà que vaig obrir més tard, encara que en aquest la majoria són traduccions de les anteriors. Déu n’hi do.

A vegades, veient aquestes entrades a algun dels agregadors que me les agafen (el del PSC, o el dels parlamentaris...) penso quines reaccions deuen tenir els que les veuen, ja que algun cop em permeto frivolitats i francesilles. No faig un blog polític, encara que es pot veure en ell què fa, què pensa, què viu una persona que és polític. Com a mínim elements per comprendre i jutjar millor (per bo o dolent) a la persona. Aquesta eina pot servir per fer política, però relativitzem-la. El debat polític a la xarxa és esbiaixat i endogàmic Mai s’ha fet cap canvi des de un despatx, sense moure’s de casa.

No havia portat un diari, ni de jove. Si que he guardat moltes coses que he fet: documents, papers, fotografies,... Però ara he deixat a algun lloc tan eteri com el cyberespai tot un any de part de la meva vida. Evidentment no hi ha tot el que he fet, tot el que he llegit, tot el que m’ha interessat o neguitejat. De fet m’han quedat moltes entrades al cap, o en notes al marge, que no s’han materialitzat; fins i tot m’he autocensurat, i en un moment determinat vaig iniciar una “llibreta amagada” amb coses no publicables a la que no vaig donar continuïtat.

Bé, aquí està. Me’n vaig a tancar la temporada de la ràdio a Arenys de Mar, a “La Placeta”. Abans d’ahir ho vaig fer a les tertúlies de la COMRàdio. Cal fer vacances i airejar-se. La tardor serà dura.

Mataró, 21 de juliol.