11 de setembre, 2005

11 de setembre-2

Acabo de fer una carta dirigida al President d’Òmnium Cultural donant-me de baixa com a soci de l’entitat.

L’anunci que vaig llegir publicat ahir a la premsa “11 motius per ser soci d’Òmnium Cultural” em va fer rendir a l’evidència que no tenia cap sentit que continues mantenint la meva condició de soci d’Òmnium.

Ja en la passada campanya del referèndum per la Constitució europea vaig publicar una carta oberta al Sr. Jordi Porta discrepant del seu posicionament sobre la qüestió. Ara crec que he arribat al final del recorregut amb ells.


Mataró, 11 de setembre de 2005.
Sr. Jordi Porta
President d’Òmnium Cultural
Diputació, 276, pral.
08009 Barcelona



Benvolgut Senyor:

M’he topat a la Premsa amb l’anunci de l’Òmnium Cultural, coincidint amb la Diada, en el que dona 11 raons per fer-se soci de l’entitat.

Jo en sóc soci de l’Òmnium des de fa 23 anys, i no m’he trobat identificat amb les raons que ara doneu per ser-ne. Vaig apuntar-me a una entitat cultural que feia promoció de la llengua i la cultura catalanes, no a una entitat que volia i demanava la independència del país. Em direu que avui en dia una cosa va lligada a una altra. No ho comparteixo. La plena sobirania... en el món d’avui. Crec, amb tots els respectes pels que no pensen igual, que la independència és un camí estèril que no porta a enlloc. Per anar a un lloc no només cal voler-hi anar, sinó saber si s’hi pot anar i com.

Per tant, os prego que donen les instruccions pertinents als serveis administratius de la casa per tal que em donin de baixa com a soci. Jo així ho faré a l’entitat financera on estan domiciliats els vostres rebuts.

Atentament.

Manuel Mas i Estela



Demà lliuraré la carta a Correus.

Mataró 11 de setembre.

3 comentaris:

eLOI ha dit...

mANEL,

puc comprendre que no comparteixis el punt número 4 del decàleg de raons que dóna Òmnium Cultural quan diu
"4: Perquè encara hem d’assolir el reconeixement de drets bàsics com a poble, com el dret a l’autodeterminació."
Però cal recordar que hi ha 10 punts més que parlen de cultura, immigració, Europa, projecció internacional, llengua, educació, societat civil, treball en xarxa amb altres entitats com l'Obra Culural Balear o Acció Cultural del País Valencià, integració dels nouvinguts, etc.
Respecto els teus motius per a donar-te de baixa, però em sembla una mica exagerat.
Si davant de qualsevol diferència ens donem de baixa, què passarà amb l'Estatut? No creus que deu raons sobre onze poden ser suficients per a continuar apostant per a ser soci d'una entitat prestigiosa i honesta com Òmnium Cultural?

Manuel Mas i Estela ha dit...

Benvolgut Eloi:
No sé si hem llegit el mateix anunci, o interpretem diferent les paraules que llegim. No el punt número 4, sinó tots! Vaja, que la bandera catalana estigui a l’ONU sols pot ser si som un país independent, i així un per un. Repeteixo que totes les idees son respectables i voler aconseguir-les democràticament també. Però les meves son diferents, i també respectables, i no tinc perquè abonar les dels altres.

Pep MOLSOSA ha dit...

Manel, comprenc molt bé la teva decisió: hem de ser rigorosos amb la finalitat de les institucions i el respecte a totes les visions dels seus membres.
Jo, sense ser-ne soci, també he tingut la impressió que l'actual president fa la seva política.