22 de desembre, 2008

Consum responsable.

En el darrer dia de l’activitat parlamentària a Madrid em visiten la gent de la FEBE (Federación Española de bebidas alcohólicas) per fer-me coneixedor de la darrera campanya que endeguen aquests dies per estimular el consum responsable de begudes alcohòliques. Es pot veure aquí.

Ja vaig comentar la complicada situació en que es troben les industries d’aquest sector afectades per consideracions de tipus sanitari, social i ara també com a resultes de la situació econòmica. M’expliquen que el seu principal canal de distribució continua sent el sector de la restauració i aquest conjumina totes aquelles consideracions en negatiu, pel que s’han d’espavilar per la pervivència de la seva producció. La campanya es veurà a aquestes dates per televisió i crec que està ben aconseguida.

Fa pocs dies vaig tornar a pujar al Mas Estela per proveir de vi per les festes, i la mestressa ens comentava les dificultats que tenen en els mercats exteriors que eren el seu fort fruit de la recessió generalitzada. S’obriran més al mercat interior. Enguany vaig regalar el seu Moscatell a les noies del GPS.

No és el mateix menjar la tradicional escudella i carn d’olla de Nadal sense acompanyar-ho amb un got de vi de bon cós, una copa de cava amb els torrons i les neules (ei! que al Maresme també el fan bo, no tot ha de ser del Penedès) i completar l’àpat a l’hora del cafè amb un espirituós per allargar la sobretaula tot paint mentre que a fora va caient la tarda fins a fer-se fosc. Saber gaudir de la taula responsablement en el menjar i en el beure.


Mataró, 22 de desembre.

P.S. Un any més, com era d’esperar, no ens ha tocat la “grossa”. Ja prou li deia Jahvé a aquell jueu que li demanava que li toqués la loteria: “Però fill meu, ajuda’m una mica i compra alguna vegada un dècim!”