12 de desembre, 2006

Jugant el joc.

La Lourdes Muñoz em convida a participar en un “meme literari” que a ella li ha enviat en Ramon Bassas.

Agafa el llibre més proper. Obre’l per la pàgina 123, diuen les instruccions del “meme”.

Renoi! Acabo de comprar “Marca de agua” del Nobel Joseph Brodsky, Ed. Siruela, M-2005, i sols té 92 pàgines.

El següent que tinc a mà és “Situación de la economía española. Presupuestos Generales del Estado 2007” del Gabinete económico de CC.OO., que és el darrer estudi que acaba d’arribar a la meva taula. A la pàgina 123 hi ha dos quadres estadístics del Deute de les Administracions públiques. No fem res amb això!

Agafo el següent que tinc a mà. “La ciudad de los ángeles caídos” de Jonh Berendt. Ed. Mondadori, B-2006.

“Al terminar, el prícipe fue inacapaz de distinguir el toro viejo del nuevo”.

Pel que sembla, el llibre encara no l’he llegit, va de la reproducció per un artesà d’una peça, suposadament troballa arqueològica, que amb el seu treball perfecte posa de manifest que la troballa també pot ser falsa.

Aquest llibre me’l va recomanar l’ Esteve Terrades quan va saber que anava a Venècia uns dies i ara, a la tornada, l’he comprat per continuar (espero) aquí la plaent estada que vaig fer allà.

Hauré de veure a qui faig continuar el “meme”. Vés! L’Eulàlia, en Jordi, o en Ferran el podrien continuar

Madrid, 11 de desembre.

5 comentaris:

Eu ha dit...

Ei!! Arribes tard! Jo ja hi he jugat, a aquest joc... I resulta que el llibre que em vaig trobar més a prop era sobre Batman... El què s'ha d'aguantar!!

Ferran Ruiz Tarragó ha dit...

El llibre que tinc a mà té un títol realment rebuscat "The Support Economy. Why Corporations Are Failing Individuals and the Next Episode of Capitalism", de Shoshana Zuboff i James Maxmin (Viking Books, 2002). Va ser un éxit important als USA fa uns anys. La plana 123 correspon a un capítol que té per títol "L'individu com a absorbent de xocs històrics". I la cinquena frase fa referència a la qüestió de les hores treballades, si ara es treballa més o menys que abans i la resposta és que depèn. Literalment diu: "It depends on the time frame, age, occupation, income gender, and marital, parental, and educational status of the group in question". Segurament no és la frase més inspirada de l'obra però tampoc és una tonteria. No costaria massa estar d'acord en que això és ben cert. Aquest llibre ha inspirat una de les meves tesis en educació: que les persones i la societat estan canviant molt més que les institucions de les quals la gent depèn per aprendre i orientar la seva vida, institucions que romanen ancorades en el passat.
Fins la propera, gràcies pel joc.
Ferran

Manuel Mas i Estela ha dit...

Eulàlia:
estava cantat vivint en una "baticueva"

Manuel Mas i Estela ha dit...

gràcies, Ferran

Lourdes Muñoz Santamaría ha dit...

Com sempre amb sentit de l'humor, gràcies