27 de juliol, 2006

Pineda. Innova. Javi Amor.

L’Ajuntament de Pineda de Mar fa un acte oficial de col·locació de la primera pedra del edifici Innova, que vol ser un centre de dinamització econòmica del municipi.

Em conviden tota vegada que el seu impulsor, el regidor Xavier Amor, que és el nostre futur cap de llista a la localitat, em va demanar temps enrera ajut per veure quina mena de subvencions podia obtenir de l’Administració central pel projecte. En Javi és un regidor jove que té la responsabilitat de la promoció econòmica en una població que malda per trobar les seves característiques econòmiques. Antigament centre tèxtil, i ara amb elements turístics, volen tenir components propis i no defalleixen per treballar pel seu futur. Tenen un bon polígon industrial i una historia que els motiva a continuar endavant. Governem en coalició amb CiU, vam tenir un temps l’Alcaldia i ara lluitem per tornar-la a aconseguir.

Vaig obrir-li, a en Xavier Amor, les portes del Ministeri d’Indústria, on en Jesús Candil Director General de Desarrollo Industrial el va atendre molt correctament i li va explicar les possibilitats d’acollir-se als ajuts per reindustrialització que té establerts el Ministeri, i que en el marc del capítol VIII dels Pressupostos Generals de l’Estat, atorguen crèdits sense interès a tornar en quinze anys amb els cinc primers de carència. Feta la petició els van donar un ajut de les característiques esmentades d’uns 1,5 milions d’euros que els representa una injecció notable pel seu projecte. Ahir em van reconèixer, tant ell com l’Alcalde, en els seu parlaments les gestions que els vaig fer. De res, estic content d’haver pogut ajudar-los en els seus anhels per la seva població.

L’acte el va presidir el Consell d’Indústria i Treball de la Generalitat, l’amic Jordi Valls, que fou Alcalde de Manresa, d’on em ve una llarga i bona relació. Li vaig dir que el veia amb els cabells més blancs i amb alguns quilos de més, i ell em va contestar que si no m’havia mirat al mirall. Bon jan!

Mataró, 27 de juliol.