Mataró, 23 de desembre.
Una d’aquestes persones és l’Ernest Benito. Company de grup, vendrellenc, si fa no fa de la meva mateixa generació, docent, també amb antecedents municipalistes. Ara, que no repeteix de Diputat per culpa de les cròniques batalles orgàniques tarragonines, ens ha ofert un bon obsequi a tall de comiat. Fa temps que venia treballant en el recull d’un aspecte desconegut o poc estudiat d’un vendrellenc il·lustre: l’Andreu Nin.
rememoro la figura del meu pare que en va ser membre. També en la construcció del Partit dels Socialistes de Catalunya hi ha aportacions de l’evolució a la postguerra civil d’aquesta construcció política, alguns membres del qual provinents del M.S.C. vaig arribar a conèixer als anys setanta i que mica en mica ens van deixant. Recordo amb especial “carinyo” a en Pep Jai (Josep Vidal). Recordes, Josep Rius? Gràcies.
L’Ernest ens ha regalat el llibre amb una curta dedicatoria i ens l’ha tramés amb la seva nadala aprofitant les dates ens que ens trobem. La nadala juga externament amb la lletra N, però el millor és que a dins amb el tradicional “Bones Festes” reprodueix un article de l’Andreu Nin titulat “Nadalenca” que va publicar el 24 de desembre de 1909 (és a dir, aviat farà 100 anys) quan sols tenia 15 anys!!
Alguns i algunes ja estan a punt de ser embolicats i embolicades altre cop.

Però el més genial, com sempre: Kukuxumusu.

Mataró, 21 de desembre.
Els portaveus dels grups presents clouen les seves intervencions, jo també ho faig, felicitant-se pels treballs efectuats per aquesta Comissió i pel to dels debats. Hem fet més de 60 sessions en aquest període, clar que toquem molts temes: indústria, noves tecnologies i societat de la informació, energia, comerç, turisme,... La contraposició de les posicions no ha estat obstacle per la correcció en la seva exposició i per establir entre nosaltres una relació, no d’amistat, però si de respecte i reconeixement mutu. Agraïm també a la Presidència i a la Mesa la conducció dels treballs i debats.
Et voilà! Crec que hem assistit i debatut una etapa de l’economia espanyola en la que hem assumit tots plegats la seva nova situació en l’economia mundial de la que ja no podrem sostreure’ns i que, malgrat “agoreres” prediccions i tòpiques i superades visions, Espanya s’ha situat en posicions capdavanteres socials i econòmiques en el món d’avui.
Madrid, 19 de desembre.

Mataró, 16 de desembre.
general de Catalunya que defineix els àmbits de planificació. D’aquí la proposta d’establir el Gran Penedès com a àmbit de planificació.Madonna della Strada.
Roma. Església del Gesú.
Fresc. Inici del s.XIV
Mataró, 13 de desembre.
4. I precisament la reflexió que pretenc està en base del debat democràtic de com ha de ser un servei públic d’informació. És arribant a una hipotètica conclusió de la seva impossibilitat és quant proposo l’abandonament del servei públic ja que crec que no es poden (no s’han de) sufragar amb diners públics (del comú) actuacions fraccionals. Aquest debat el considero summament important ja que també opino que en les nostres col·lectivitats democràtiques hi ha persones i grups que monopolitzen i segresten parcel·les col·lectives amb interessos personals i/o gremials pròpis. Evidentment aquests grups reaccionen ensenyant dents i urpes davant la possibilitat de perdre les seves privilegiades posicions. Debat important, aquest, en el món d’avui.
5. I no os hi molesteu massa, que haureu d’anar a cal apotecari a cuidar-vos la nafra d’estómac.
Mataró, 13 de gener.
Que Santa Llúcia ens conservi la vista!!
Mataró, 13 de desembre.