19 de maig, 2011

Ajudant a la campanya-4. Canet de Mar.

Diumenge passat celebraven a Canet la Mostra d’Entitats. La Sílvia Tamayo, la nostra cap de llista, em demana que els acompanyi en algun moment i faci acte de presència.

Pensava anar-hi en bicicleta, aprofitant la sortida diumengera, però els meus companys de fatiga tenen altres ocupacions i malgrat que fa molt bon dia em fa mandra sortir tot sol.

Em passo el matí al ordinador i a les 12 em planto a Canet.

Quin ambient! El centre de la vila estava literalment pres per la ciutadania que aprofitava la jornada festiva, el temps excel·lent i l’oferta que presentaven un munt d’entitats diverses de la localitat.

El primer que em topo és amb en Quim Mas, l’encara Alcalde, que està esgotant els seus darrers dies de responsabilitat pública. Quina diferència, eh?, li dic. Ja sé el que és estar en campanya, o veure-ho ja des de fora. Ell ha estat 24 anys a l’Ajuntament, mitja vida. Ara passa el relleu a la Sílvia que ha estat treballant al seu costat els darrers anys.


La Sílvia m’ha fet anar a Canet varies vegades a parlar de política i d’economia. Està preparada pel relleu si els canetencs/es ens donen la seva confiança. La vaig trobar aquest dia a la paradeta del PSC. M’estaven esperant els amics de Ràdio Canet que ens varen portar fins als micròfons del seu estand on emetien en directe al mig de la Mostra.

Al costat d’un sorollós grup de country que ballava animadament ens varen fer una entrevista centrada en com es viu una campanya local i quins consells podia donar un veterà com jo a una novella com ella. “Escolta, dialoga, avalua el que t’han dit i el que tu saps. Desprès hauràs de prendre les decisions tu sola”. Però estic segur que pocs consells necessita la Sílvia. La veig capacitada perfectament per assumir la responsabilitat d’Alcaldessa que espero que els seus conciutadans/es li reconeguin donant-li la seva confiança el diumenge que ve.

De camí de tornada cap a l’aparcament, (que fàcil és anar ara al centre de Canet, Quim!), pels altaveus anunciaven que la Penya Barcelonista sortejava unes entrades per acompanyar el Barça a Wembley a la final de la Champions. Felicitats als guanyadors!

Sílvia, endavant i crits -amb noves energies i noves il·lusions- tens capacitat per guanyar, tens equip al darrera, tens fusta d’Alcaldessa. Sort!


Mataró, 19 de maig.