16 de maig, 2011

Ajudant a la campanya-1. Calella.

Una campanya d’eleccions municipals és una campanya dels candidats/es  de cada localitat i dels seus programes. No és descabellat que el Partit –a la vista del pati, sense cap i amb incerteses al seu rumb- hagi deixat en mans de l’agrupació de cada localitat les seves propostes sense donar cap indicació genèrica concreta més enllà de les de sentit comú. Quan et desplaces pel territori veus eslògans diferents d’un municipi a una altre amb les mateixes sigles del PSC, més encertats uns que altres, cal dir-ho, amb les cares dels candidats/es locals. Esperem de l’encert de l’estratègia. D’altres de ben reeixides hi ha al currículum del que se’n ha encarregat.

Vaig participar, ja fa dies, al sopar de presentació com a candidat socialista a Calella d’en Josep M. Juhé, l’actual Alcalde de la ciutat. Tinc una especial simpatia per ell. El veig i m’ha donar mostres de seriositat, de rigor. És assenyat i treballador. Té fusta de bon Alcalde. Poc Partit al darrera, em sembla.

Ara, a la campanya, em convida a que participi amb ell en un acte públic en el que exposarà les seves idees de com desenvolupar des de l’Ajuntament el futur econòmic de la seva població. Calella turística, la dels alemanys, la dels botiguers, els seus hotels i restaurants. Havien fet mitjons, tèxtil, avui ja història, amb la baluerna a peu de carretera de la fàbrica Llobet com a testimoni mut.

Va ser un acte reflex de la personalitat del candidat. Expositiu, propositiu, molt allunyat del que sembla que haurien de ser els mítings de campanya. Poc alçar la veu, molt de traspassar les reflexions de l’observació de la realitat, del treball continuat, de la proposta realista i possible, però que aprofita totes les possibilitats que ofereix.

Em va tocar començar i vaig parlar de la visió general que tinc de l’economia local. La correcta percepció de l’espai en que s’està i el temps en què es viu en l’acció política per no portar-nos a enganys i frustracions. Vaig parlar del quaternari, el sector econòmic nou, el de la bromera. Sorprenentment per a mi, ja que no ens havíem parlat, va ser un motiu força pel parlament d’en Josep M. desprès. A continuació un conegut botiguer local va glosat i reconèixer el treball, el bon treball, que s’havia fet en el Ajuntament en el darrer mandat. Va tancar el candidat, llargament, exposant les seves idees pel futur econòmic de Calella.

Vaig sentir un discurs molt ben estructurat. Té les idees clares. Coneix el què passa a a casa seva i cap a on es mou la localitat. Veu les oportunitats per emprendre nous camins i aprofitar les possibilitats que si obren. Malgrat la meva percepció reticent del quaternari, ell hi veu una bona via on endinsar-s’hi. És l’oportunitat per Calella.

Tant de bo que els seus conciutadans/es ho vegin amb la claretat i valentia que té ell, i li atorguin el diumenge que ve la seva confiança. Farien una bona aposta.

Cabrils, 15 de maig.