17 de novembre, 2006

Algunes coses d'economia.

L’economia va a tota vela. Les darreres dades ho indiquen de ple. Es revisa el creixement a l’alça. La inflació va a la baixa. Augmenten les exportacions i es redueix el creixement del dèficit comercial. La borsa puja sense aturador.

Dimecres, al Congrés, vam aprovar els Pressupostos de l'Estat pel 2007 i van sortir cap al Senat a continuar el seu tràmit. Sols els vots en contra del PP. CiU, ERC i IV van coincidir en l’abstenció final. Vaig tenir l’honor (?) de dir la darrera paraula al debat des de la tribuna. Resulta que per una sèrie de caramboles la secció 20, que era la que em tocava defensar, va ser la darrera en discutir-se, i com que el grup del Govern és el darrer en intervenir vaig cloure formalment el debat abans de les votacions.

No ha estat difícil, fins ara, defensar el pressupost del recuperat ministeri d’Indústria, Turisme i Comerç. Els seus creixements, en les partides claus per la millora de les condicions de l’economia espanyola, són forts i constants. D’altra banda, les esmenes parcials que s’hi fan no són tampoc difícils de rebatre.

Ahir vaig llegir unes declaracions de Miguel Sebastián, suposo que acomiadant-se del seu càrrec de Director de l’oficina econòmica del President del Govern, que parlava de les perspectives del mercat del habitatge en la mateixa línia de les consideracions que jo feia dies enrera en l’article que vaig publicar a Noticias.com.

"Puntualizó que el "flujo de compra" de viviendas "no parece que se vaya a desacelerar en los próximos años", debido a que la demanda seguirá fuerte por la adquisición de segundas viviendas, la formación de nuevos hogares, y la inmigración".

Sembla que no vaig errat.

Mataró, 17 de novembre.