25 d’abril, 2006

Blogosfera

Presentació a Madrid del llibre : La blogosfera hispana, pioneros de la cultura digital.

La Fundació France Telecom España ha patrocinat la confecció i edició de l’obra col·lectiva , que sota la direcció de José M. Cerezo han escrit divuit entesos en el tema. Suposo que, en aquest món vertiginós dels blogs, al ser la darrera aportació és la més actualitzada a casa nostra, malgrat que probablement demà ja estarà superada. Cal però, llegir-la per fer-se una idea del panorama actual dels que és i del que es diu sobre el tema.

Una curiositat afegida, per a mi, era que la presentació es feia a l’hotel Puerta de América que és un del més recents, moderns i espectaculars de Madrid, i això convidava a la tafaneria sobre el lloc.

A més dels patrocinadors, han presentat el llibre el director de El Mundo.es, Gumersindo Lafuente, i la meva companya, i també bloguera, Lourdes Muñoz.

Algunes de les coses que han dit i que comparteixo per coneixement pròpi:

“Es una herramienta extremadamente sencilla y económica para tener voz”.
“De promedio, pueden girar alrededor de un blog unas 150 personas (en el meu cas deu ser la meitat de la meitat de la meitat…), pero la fuerza de este mundo está en la interrelación de todas ellas, de las que giran entorno a los blogs”.
“No hay que sobrevalorar el papel de los blogs como periodismo”.
“Es un mundo muy libre, pero será la gente el que lo aclarará” “Desde la política: Configura un poder más plano”.
“Es un método para comunicarse y superar los medios de comunicación tradicionales.”
“Es un método bidireccional que los políticos deben utilizar. No pueden estar al margen de este fenómeno”.
M’ha agradat la comparació sobre a qui arribes digitalment i presencialment, Lourdes, malgrat que la diferència és que en el primer cas quasi bé sempre arribes als mateixos.

Bé, mai havia anat fins avui a una trobada bloguera, encara que aquesta no ho era estrictament. Personatges “variopintos”, patrocinadors, administració pública (pocs), usuaris de l’eina, addictes,... Del càrrec, més enllà de la Lourdes, sols m’he trobat amb el senador socialista Luís Salvador, de Granada, que és tot un convençut i practicant de la comunicació política digital.

Madrid, 24 d’abril.

2 comentaris:

Jose Parada ha dit...

Diputado Manuel Mas:

Le escribo desde Chile para felicitarlo por la iniciativa de contar con un blog personal. Llegue a su página por la de Ciberpunk y específicamente la de David de Ugarte.

Soy estudiante de Ciencias Políticas de la Universidad Central de Chile y voy hacer correr la página de "Parlamentarios Info" entre mis profesores para ver que opinan de esta iniciativa de creanción nuevas instancias públicas de encuentro entre ciudadanos y la dirección política de su país.

Saludos

José Parada Flores
Estudiante de Ciencias Políticas
Universidad Central de Chile

Manuel Mas i Estela ha dit...

Gracias por tu comentario José. Si como estudiante de Políticas, o como cualquier otra cosa, puedo serte útil no dudes en pedírmelo.
Tengo otro blog en español, aunque me cuesta mucho esfuerzo actualizarlo: www.hayotrosmas.blogspot.com.
Saludos desde el hemisferio norte.