04 de novembre, 2005

El debat de l'Estatut: La pel·lícula.1.L'inici:"Hoy puede ser un gran día"

Em llevo content. Ahir a la nit en Ramon Bassas em va fer saber que Periodistas-21, un reconegut blog de periodistes de Madrid, feia referència a la meva entrada; “el trailer”, sobre el debat que està a punt de començar.
Em vesteixo amb el “trajo” fosc de les ocasions especials, com si anés a la Missa de Les Santes. La corbata, però, vermella. Avui la sessió s’ho mereix.
Al quiosc del costat de casa, a Madrid, compro el diari i hi afegeixo el llibre de novel·la històrica que ofereixen avui: “Troya” de Gisbert Haefs. És una premonició?
Al despatx, obro l’ordinador i miro el correo. Allau d’e-mails demanant-me que no admeti a tràmit la proposta d’Estatut.
Vaig a rebre l’equip del Mataró-Report/ Cap gros.com que s’ha desplaçat a Madrid per fer un reportatge del que faig aquí, i que aprofitaran per seguir el debat. Han trobat un bon moment. En Joan Salicrú, la Pilar García, més en Sergio Ruiz com a fotògraf. Enviaran la seva primera crònica des del ordinador del meu despatx.
Els faig de cicerone pels edificis del Congrés dels Diputats, i els deixo a la sala de “columnes” per que puguin seguir el debat des d’allà.

(abans de començar el Debat, al bar del Congrés amb els companys Àlex Sáez i Meritxell Batet, diputats, i Lluis Mª de Puig i Ramon Espasa, senadors. Foto Sergio Ruiz)