12 de gener, 2007

Polònia*. Vols dir?.

*En totes les produccions, aquest grup ha apostat per un humor fresc i desacomplexat, que projecta una mirada sarcàstica sobre els polítics en general, i sobre la classe governant en particular, sense prejudicis ideològics de cap tipus. Tot i apostar per la paròdia política, ha defugit l'elitisme per impulsar la tendència del col·lectiu per la pallassada i l'absurd. En definitiva, ha intentat servir un objectiu prioritari, fer riure un públic ampli, buscant el cantó grotesc del poder. (de la web del programa)

El dubte és essencial en la visió democràtica de la convivència. Dubtar, preguntar-se, cercar, replantejar-se implica estar disposat a escoltar, debatre, rectificar, conviure amb persones que tenint els mateixos drets i deures poden tenir visions, opinions i creences diferents que cal respectar i amb les que cal conviure.

Desprès de veure el programa d’ahir del Polònia, que no era de diferent concepció del que ens tenen acostumats, em va tornar assetjar l’idea de si era correcte. No políticament correcte, que ho és. Fer burla dels polítics, dels nostres polítics, és políticament correcte en les nostres societats. El que penso si no se’n fa un gra massa. Escarnir una setmana rera una altra els nostres principals polítics no comportarà a la llarga una certa deslegitimació? I jugar en aquest terreny amb el tema del terrorisme em va coure molt, n’estic molt sensible.

No ho sé. Potser estic equivocat i no n’hi ha per tant. Però tinc dubtes, molts dubtes.
Mataró, 12 de gener.

4 comentaris:

Pep MOLSOSA ha dit...

Manel,
t'ho he dit moltes vegades: jo ric molt amb el Polònia, està molt ben fet ... però és perniciós per la democràcia.
Una cosa és un petit acudit al diari, però matxacar cada setmana al Montilla, no té cap sentit.
Al final, la gent actuarà en funció de la imatge/percepció profonda que té dels personatges ... i serà la del Polònia, que penetra amb una eficàcia extraordinària, senzilla, directe !
L'altre dia, en una reunió sobre reformes del Govern, algú d'ERC argumentava en funció de l'imatge del Carod a Polònia ...

Pep MOLSOSA ha dit...

(jo altre cop)
rellegint el comentari, voldria dir que matxacar el Montilla o qualsevol altre líder polític !

Ramon Bassas ha dit...

Manel
M'has inspirat el post d'avui. Gràcies!

Jordi Navarro i Morera ha dit...

HOme, jo crec que avui en dia en que el mercat és qui talla el bacallà i la política està supedita al mercat ja no té cap mèrit riure's d'uns polítics que ja no pinten res.
Una altra cosa són les burles que es fan al Montilla referent a la seva parla. Em sembla un insult de molt mal gust burlar-se d'una persona que sent castellanoparlant fa l'esforç de parlar en català. Sembla ser que pels de Polònia tenir accént és sinònim de burla i jo per aquí no hi passo.