04 de gener, 2010

Propòsits.

Què vols amb aquesta pinta? (bé, llevat del cigar ja que no fumo).


Sí, no vaig assolir l’any passat els 2.000 kilòmetres en bicicleta que era el meu modest objectiu, ben poca cosa. Em vaig quedar just a passar els 1.900. Vaig desaprofitar els darrers dies de l’any per aconseguir-los. Els temps (el mal temps), els “compis” que tampoc en varen tenir ganes, la mandra, les molèsties i les ocupacions varies,… Sempre hi ha una excusa o altre per no enfilar-se dalt la màquina i fer una mica d’exercici. Així estic com estic.

Em cal un regim per amagrir,
la pell em tiba, panteixo massa,
no em moc de casa, menjo a desdir,
és clar, m’engreixo com un garrí
-allò que passa.

Però, ara sí:
Poques segones, gens de carabassa
i cent passes cada matí.

Ja tothom parla de Sant Martí.

Pere Quart, “Porc”.

Mataró, 4 de gener.