09 de febrer, 2008

Relat de campanya-24. "La llibreta amagada".


(L’any de la Rata. El nou any és 'L'any de la Rata' i els nascuts sota aquest signe han de ser valents, enginyosos i molt familiars. A la foto, una dona amb una disfressa típica.
EFE / ADRIAN BRADSHAW de la Fotogalería de El Periodico)
Tinc una “Llibreta amagada”. En ella vaig guardant aquells escrits meus que crec, per alguna o altre raó, que no han de veure la llum (de moment). És una espècie d’autocensura.

Aquest Relat-24 anava del Registre d’interessos. Em vaig plantejar, a l’hora d’omplir els qüestionaris que sobre aquest tema ens són demanats al final del mandat, si els havia de fer públics. Després de fer l’entrada vaig tenir dubtes. La vaig deixar a punt per publicar com a esborrany. I la vaig sotmetre a la consideració de tres persones de la meva més absoluta confiança per que em donessin el seu parer. Del resultat de la consulta, i de les respostes que vaig rebre, no coincidents, (gràcies per la vostra sinceritat), he decidit no publicar-la i guardar-la a la “Llibreta amagada”. Potser, si mai faig les memòries (ja, ja, ja,...) veurà la llum.

**********************************
Llegit al diari:

Lluis Foix: “El AVE en la ciudad de los prodigios”, a La Vanguardia. 08/02/08

Sostengo que la política catalana tiene muchos toques dalinianos, surrealistas, absurdos. No somos capaces de superar nuestras propias contradicciones. Sólo falta que Pasqual Maragall no vote a los suyos y solicite el voto en blanco como la opción más lógica.

Soledad Gallego-Díaz: “Algo está muy errado”, a El País 08/02/08.

Es innoble pretender convencer a un enfermo que acude a la Seguridad Social de que su problema es que hay 20 inmigrantes en la lista por delante de él, cuando la cuestión no es esa, sino la falta de médicos para atender a los 21 de la cola. Es infame hacer competir por las prestaciones sociales a los más desafortunados económicamente en lugar de arbitrar los medios para atender a ciudadanos con los mismos derechos.

Lo que necesitamos los ciudadanos no es que los políticos nos planten ante la cara el espantajo de una inmigración sobre la que se han basado años de crecimiento y prosperidad económica, sino que nos expliquen, con cifras y con propuestas concretas, qué piensan hacer para acortar las listas de espera en la sanidad pública (con inmigrantes incluidos), qué piensan hacer para mejorar la calidad de la enseñanza (con inmigrantes en las aulas) y qué piensan hacer para asegurarse el mantenimiento de las prestaciones sociales básicas. El resto, en un lado o en otro, es pura fantochada.

Mataró, 9 de gener.