11 de maig, 2007

L'Àvia Remei a Madrid.

La Sra. Remei Ribas (Àvia Remei) em va demanar que fes la presentació dels seus darrers dos llibres de cuina editats en castellà al Cercle Català de Madrid i li vaig respondre afirmativament molt complagut. Em va fer il·lusió, en la meva condició d’ex Alcalde de Mataró i ara Diputat a Corts, presentar l’obra d’una conciutadana que ha esdevingut en la seva senzillesa tot un fenomen mediàtic, al menys a Catalunya.

No era pas la primera vegada que l’Àvia Remei presentava el seu treball a Madrid, abans ho havia fet a la Casa del Libro. Evidentment no va ser un acte multitudinari, però va tenir un cert ressò a l’entitat, que tot val a dir, és bastant tronada. La Remei es va explicar amb desimboltura i naturalitat, tal com ella és, fent les delícies dels assistents. Per la meva part vaig indicar el plaer que em donava fer aquell acte, la importància dels petits mitjans de comunicació locals que permeten fer descobriments com el que ara estàvem presentant i la bondat de la cuina casolana que fan les nostres mares i esposes tot mantenint la relació social i familiar entorna la taula i el menjar ben fet.

Tot anant cap al lloc de la presentació, a la Plaça d’Espanya, vam ensopegar al recentment peatonalitzat carrer Arenal amb el cercavila de “gigantes i cabezudos” que portava a la gent cap al pregó de la festa Major de San Isidro. Val a dir que ni el cercavila ni les figures tenen el seguiment i la presència de la nostra ciutat.

Mataró, 11 de maig.