30 d’octubre, 2006

Sant Iscle de Vallalta.

Sant Iscle de Vallalta celebra la IX Festa del Bolet. El seu Alcalde, Eduard Turón, em convida oficialment a participar en la inauguració en tant que Diputat al Congrés. Ja em tens posant-me el vestit fosc el diumenge al matí per acompanyar-los. No calia, per la calor que encara fa i per l’ambient, hagués estat millor anar d’esport.

La vila està en els meus recorreguts en bicicleta i hi passo sovint. Avui estava plena de gent que gaudia de la festa. La població està creixent desprès de molts anys. L’Alcalde em diu satisfet que l’escola bressol té matriculats 41 infants el que assegura la pervivència de la continuïtat escolar. La Regidora d’Arenys de Munt, Núria Fontbona, que ens també ens acompanya, fa notar que el canvi en aquesta zona de la comarca no va ser la vinguda de la democràcia sinó l’obertura de l’autopista l’any 94 que va comportar la facilitat d’assentament de noves famílies i major dinamisme a l’activitat local.

A la fira s’hi fan “tastets” que preparen els establiments de la localitat. Puc degustar una sopa de bolets de Cal Mingo i unes garotes també amb bolets fetes pel Restaurant Llivina. El petit poble que generalment està tranquil un diumenge al matí bull de vilatans i forasters que aprofiten l’activitat festiva i gastronòmica.

En el meu breu parlament els animo a aprofitar les possibilitats, que són moltes, de la vida i economia de les nostres col·lectivitats avui, de les que la Festa és una mostra.

Mataró, 30 d’octubre.