26 d’octubre, 2005

Comunicació


  1. Cada divendres al matí, des de ja fa un temps, a les vuit i cinc, em truca puntual – allà on em trobi- en Josep Creus de Radio Malgrat per fer-me comentar en directe al seu programa informatiu els titulars de les noticies del dia. Molts cops no he tingut temps encara d’obrir l’ordinador per veure de què va la jornada. Les respostes són doncs espontànies i gens preparades amb els risc de dir alguna inconveniència, o d’anar en una línia diferent de la “doctrina oficial”. Procuro no ficar-me en els temes locals ja que vull ser respectuós amb els que treballen en aquest àmbit, tota vegada que jo ja no hi sóc.
  2. Cada quinze dies, els divendres també, participo en el programa -magazine “La Placeta” de Radio Arenys de Mar que condueix Josep Mª Cano. Aquest és un programa desenfadat en el que si que parlem de política i com jo ho veig des de Madrid, però en un to molt distès. Varem proposar fa poc als oients la pregunta de qui era la Patrona consort de Madrid. No, no és la Virgen de La Almudena com deien alguns. Aquesta és la Patrona. La Patrona consort és Santa María de la Cabeza, esposa de San Isidro Labrador, que a voltes en fan festa local el seu dia, el 9 de setembre. Alguna vegada li he portat a en Josep Mª postals comprades a la calle de Alcalà d’anuncis de propaganda de les destil·leries i fàbriques de licors d’Arenys de Munt.
  3. Ja he anat alguna altra vegada a la tertúlia “La Nit” a la COM-Ràdio, amb en Ramon Miravitlles de conductor. M’he convertit en un tertulià!! Des del començament dels 90, a RM-Ràdio que no ho feia. El passat divendres vaig participar amb en Francisco Marhuenda, director de l’edició de “La Razón” a Catalunya (¡lagarto! ¡lagarto!); amb el Regidor del Ajuntament de Barcelona per CiU, Josep Font; amb el col·lega Diputat d’ERC a Madrid Joan Puig, de Blanes; i amb el entranyable Antoni Gutiérrez Díaz , el Guti, que feia temps que ens no veiem, i que ens varem saludar molt cordialment. Els temes van ser diversos: l’ambient guerra-civilista a Madrid, arran de la investidura de Santiago Carrillo com a doctor “honoris causa” a l’UAM, i la “bronca” que es va muntar. Vaig tornar a insistir en que hem de mirar endavant i no conduir mirant el retrovisor, opinió que corroborar alguns dels tertulians i algun oient, i vaig polemitzar amb en Puig sobre el que va representar la transició. Després varem parlar de les accions judicials contra els que van matar al periodista José Couso a Bagdad al començament de la guerra del Iraq, en que vaig manifestar el meu escepticisme sobre les accions empreses, opinió aquesta meva que va ser rebatuda pel Guti. I a micròfon obert amb els oients varem parlar del Estatut. Continuo pensant que no s’ha explicat gens bé i que es comprèn poc quin és el procés que ha de seguir una reforma estatutària en el marc normatiu vigent. Crec que en Puig té una creença il·lusa al dir que en el Congrés cal millorar el text presentat (jo també ho crec, però en el sentit contrari que pensa ell). No sé amb qui pensa que es pot fer, i en quin món viu.
  4. 4. Acte polític dissabte a la tarda a la Agrupació del PSC de Santa Susanna. A ca’n Ratés amb una cinquantena de persones presentat per l’ Isidre Jiménez i la Trini Fuentes. Vaig aprofitar per explicar el Pressupost del Estat per 2006 i la seva tramitació. Crec que serà més fàcil que l’any passat. I com no, vaig parlar del Estatut. De com s’ha elaborat i de quin procés seguirà a partir d’ara. Vaig demanar als companys/es i als assistents al acte que tinguessin present què és una negociació, amb quines forces , a favor i en contra, ens trobarem i com pot anar el debat i discussió. El que ja he exposat reiteradament: calma, rigor, temprança. Explicant-ho pas a pas a tothom. Potser ens en sortirem.
  5. I, al matí del diumenge no agafo la bicicleta (de fet en Remigi tampoc podia, havia de treballar al seu hort) i obro un nou blog en castellà http://www.hayotrosmas.blogspot.com/ . Per obrir nous mercats, je,je,...Feia dies que maldava fent proves diverses intentant resoldre els dubtes que tenia i barallant-me amb el “blogger” per com volia que em quedés formalment. Ja ho veurem, com a mínim de voluntat n’hi poso.

Cabrils, 23 d'octubre.

2 comentaris:

Pedro ha dit...

És a dir, que a deiferència d'en Puig creus que l'estatut ha d'empitjorar?

Manuel Mas i Estela ha dit...

Millor i pitjor són dos conceptes subjectius. El que en Puig pugui trobar millor potser per mi pot ser pitjor, i el que per mi sigui millor per en Puig potser serà pitjor. És obvi que tenim visions del món i formes de pensar i d’actuar diferents. I en Puig està en un Grup Parlamentari de 8 components i jo n’estic en un de 164. Suposo que democràticament la meva opinió deurà prevaler sobre la seva, o no?
Per cert, fa dies vaig demanar-li que s’identifiques ja que no em va fa res polemitzar democràticament amb tothom, però no m’agrada fer-ho amb fantasmes. Si no és així procediré a esborrar automàticament els seus comentaris. Suposo que no el sorprendrà que les regles a cada casa les marqui el que hi viu i no els de fora. I en una casa que hi vivim molts, entre tots. No uns de sols.
Cordialment.