25 de setembre, 2005

Tertúlia

Dijous passat vaig ser convidat a participar a la tertúlia “La Nit” de la COMRàdio que dirigeix i modera Ramon Miravitllas. Feia temps, llevat de les campanyes electorals, que no participava en actes d’aquesta mena. He de manifestar que me’ls miro amb una certa prevenció ja que penso que potser són contraproduents, especialment si deriven més cap una xerrameca de cafè que en intercanvi rigorós de punts de vista. Doncs, malgrat aquesta prevenció m’hi vaig trobar molt còmode. Suposo que l’excel·lent direcció del moderador hi va contribuir.

Tres temes sobre la taula: el civisme, els matrimonis homosexuals, i, com no, l’Estatut, amb representants de les forces polítiques parlamentàries que no coneixia de res, però amb qui també m’hi vaig trobar bé.

En l’hora i mitja del programa, ratllant a la mitja nit, sols vam tractar els dos primers temes. Difícil com enfocar el tema del civisme en una societat tan permissiva com és la nostra: Temps i paciència vaig apuntar, i el representant de CiU va reblar: i constància en les actuacions. En el tema dels matrimonis homosexuals el representant del PP va rebre de tot arreu: de la resta de tertulians i dels oients. Crec que en aquest tema els del PP han fet tard, els ha passat l’oportunitat, i el millor que podrien fer ara és donar-lo per perdut i anar per altres coses, sinó quedaran en la imatge dels ciutadans/nes com a presoners dels sectors més carques de la societat. Del tercer tema, l’Estatut, que el moderador havia deixar perquè ho introduïssin els oients ni s’hi va entrar, no en va parlar ningú. Quin interès!!
Cabrils, 25 de setembre.

SOLANA,José Gutiérrez (1886-1945) "La tertúlia del Café Pombo"1920. MNCARS